Strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Czytaj więcej Akceptuję

do samochodów osobowych i dostawczych

Klasyfikacja lepkościowa SAE J300 dzieli oleje silnikowe ze względu na wartości czterech parametrów lepkościowych. Znajomość przypisanej na tej podstawie klasy lepkości pozwala określić warunki temperaturowe, w których powinien być stosowany dany olej. Dwa parametry określają właściwości niskotemperaturowe, a pozostałe dwa wysokotemperaturowe. Na podstawie tych warunków wyróżnia się oleje jednosezonowe przystosowane do pracy w warunkach zimowych (SAE 15W), letnich (SAE 40) oraz obecnie najczęściej stosowane oleje wielosezonowe takie jak na przykład olej 5W40 czy olej 10W40, które posiadają właściwości zarówno olejów klas zimowych i letnich. Oleje wielosezonowe zachowują płynność i ułatwiają rozruch silnika w niskich temperaturach oraz zapewniają idealne smarowanie silnika w wysokich temperaturach. Ponadto klasyfikacja SAE J300 nie tylko określa klasę lepkości oleju silnikowego, ale również pośrednio pozwala rozróżnić czy dany olej jest mineralny (15W40, 15W50), półsyntetyczny (10W40) czy syntetyczny (0W30, 0W40, 5W30, 5W40, 5W50, 10W60), wynika to z konieczności zastosowania określonej bazy olejowej, aby osiągnąć wymagane dla danej klasy lepkościowej parametry. W umiarkowanej strefie klimatycznej zalecane do stosowania są głownie oleje klas 5W40, 10W40 i 15W40 jednak ze wzrostem nowoczesności silników oraz ich energooszczędności wymagane stało się stosowanie olejów 0W30, 0W40 i 5W-XX.

Olej 5W30 stworzony w technologii syntetycznej jest idealny do stosowania w wielu nowych oraz starszych silnikach samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Posiada bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe zapewniające bezpieczny rozruch w temperaturze -35°C. Olej 5W30 występuje zarówno w wersjach niskopopiołowej przeznaczonej dla samochodów posiadających filtr cząstek stałych FAP/DPF czy katalizator TWC oraz średnio i wysokopopiołowej dla starszych samochodów nie posiadających filtra cząstek stałych.

Olej 5W40 zalecany jest do stosowania w umiarkowanej strefie klimatycznej. Stworzony jest również w technologii syntetycznej, tak samo jak olej klasy 5W30 i posiada bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe, ale ze względu na podwyższoną klasę lepkości letniej jest odpowiedni do stosowania w starszych silnikach samochodów, bądź gdy silnik jest już mocno wyeksploatowany. Dostępny jest także w wersji Low Saps dla samochodów posiadających filtry cząstek stałych.

Olej 10W40 jest olejem półsyntetycznym stosowanym w umiarkowanej strefie klimatycznej. Przeznaczony do samochodów produkowanych przed rokiem 2000, w których producent zaleca stosowanie oleju o tej klasie lepkości.

Wyświetlanie 1–16 z 20 wyników